Nietota - live VR

  • Teatr

Piątek, 13 wrzesień 2019

18:00

Teatr Powszechny - mała scena, Warszawa, ul. Zamoyskiego 20

od 60 zł
Kup bilet

NIETOTA – LIVE VR
premiera: 06.10.2018 r.
reżyseria: Krzysztof Garbaczewski
obsada:
Karolina Adamczyk,
Aleksandra Bożek,
Magdalena Koleśnik,
Oskar Stoczyński,
Iza Szostak (gościnnie),
Julian Świeżewski,
Julia Wyszyńska.

czas trwania: 75 minut (bez przerwy)

Nietota to nowy spektakl autorstwa kolektywu Dream Adoption Society w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego odnoszący się do twórczości Tadeusza Micińskiego oraz wykorzystujący zbiorową, wirtualną rzeczywistość i nowe technologie generowane w czasie rzeczywistym. Samo zanurzenie w VR służy w nim nie tyle przeniesieniu do innego świata, ile wykreowaniu współdzielonej przez wszystkich widzów, choć doznawanej przez każdego oddzielnie, prywatnie, rzeczywistości.

Trailer: www.youtube.com/watch?v=uIO1Rd47WNk.

Gogle VR rekomendowane są dla osób powyżej 12. roku życia. Podczas ich używania może pojawić się uczucie nudności. Zakładając gogle VR, niezbędne do obejrzenia spektaklu, decydują się Państwo na doświadczenie, które może wywołać niepożądane reakcje zdrowotne i zgadzają się Państwo nie dochodzić żadnego odszkodowania z tego tytułu. Jeśli cierpią Państwo na choroby układu krążenia, psychiczne lub związane z problemami z błędnikiem i wzrokiem – przed użyciem prosimy o konsultację z lekarzem i uprzedzenie o tym organizatorów wydarzenia. Używanie gogli VR nie jest zalecane dla osób starszych i kobiet w ciąży. W spektaklu wykorzystywane są głośna muzyka i efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością). Osoby wrażliwe na ten rodzaj oświetlenia prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

***
Garbaczewski i kolektyw artystyczny Dream Adoption Society nie burzą „czwartej ściany”– demolują ją z hukiem tak, że ta drastycznie się rozpada na drobne kawałeczki, które tworzą drogę prowadzącą do świata teatru immersyjnego. Pochłaniającego. Angażującego gamę zmysłów. (…) Artyści VR, w moim odczuciu, stworzyli coś niesamowitego, przestrzeń, której po prostu trzeba doświadczyć. Po założeniu gogli i przeniesieniu się do tajemniczego, wirtualnego świata każdy, już jako podmiot przedstawienia, jest w stanie kształtować swój udział w zbiorowym, choć zarazem indywidualnym doświadczeniu (Anna Piniewska, Teatr dla Wszystkich).

Garbaczewski wykorzystuje mityczną młodopolską powieść, by poprowadzić nas w głąb tajemnic w równej mierze tatrzańskich, co ogólnoludzkich. Nie byłby przy tym sobą, gdyby przy okazji nie przekroczył granic nie tylko swojego teatru, ale teatru w ogóle. Widzowie podążają za bohaterem Micińskiego w wirtualnej rzeczywistości, a gdy już zdejmą gogle VR, mogą razem z aktorami wyciąć góralskie hołubce przełamane techno transem (Marcin Pieszczyk, „Wprost”)

miejsce
  • Teatr

Teatr Powszechny - mała scena

Warszawa, ul. Zamoyskiego 20